Пн.-Сб.: з 10.00 до 20.00 Нд.: з 10.00 до 17.00

Плоскоклітинна карцинома

Плоскоклітинна карцинома (carcinoma planocellulare); синоніми: плоскоклітинна епітеліома, плоскоклітинний рак шкіри (ПКР), англ. squamous cell carcinoma – це злоякісна неоплазія, що утворюється з епідермальних кератиноцитів і слизових оболонок, та проростає в глибокі шари шкіри.

Серед раків шкіри плоскоклітинний рак займає 2 місце за поширеністю у всьому світі після базаліоми, і захворюваність на нього надалі "приростає" з надзвичайною швидкістю. За статистикою, за останні 30 років захворюваність серед жінок збільшилася в 2 рази, а серед чоловіків – у 3 рази. Особливо різке зростання спостерігається серед жінок віком до 40 років.

Клінічна картина плоскоклітинної карциноми

Плоскоклітинна карцинома утворюється переважно на відкритих ділянках тіла (на обличчі, голові, вухах, шиї, кистях рук) або як наслідок раніше виниклого актинічного кератозу, лейкоплакії ротової порожнини, хімічних пошкоджень шкіри або на післяопікових рубцях. Раніше вважалося, що плоскоклітинний рак має низький ступінь злоякісності з ймовірністю метастазування близько 1%. В даний час, коли повсюдно спостерігається епідемія шкірних новоутворень і проблемі приділяється більше уваги, стає ясно що ПКР набагато агресивніший, ніж вважалося раніше.

Приклад 1
Приклад 2
Приклад 3

Рання форма раку (cancer in situ) за клінічним перебігом подібна до актинічного кератозу – пухлина виявляється у вигляді лускатої червоної бляшки або папули, яка може перетворитися в гіперкератозну або вузлову. З часом на ній з'являється виразка з центральним некрозом, що має інвазивний ріст, та доволі швидко проникає в прилягаючі тканини. Однак клінічна картина захворювання має безліч варіацій, тому звертатися до дерматоонколога рекомендується при будь-яких утвореннях, що довго не загоюються на відкритих ділянках шкіри.

Причини виникнення та лікування плоскоклітинного раку шкіри

Факторами ризику розвитку захворювання є: ультрафіолетове опромінювання, вірус папіломи людини, паління, тривале запалення в області рани, рубцеві зміни шкіри, захворювання лімфатичної системи, імунодефіцитні хвороби, трансплантація органів, псоріаз, системний червоний вовчак.

Довгостроковий прогноз ПКР при своєчасному лікуванні та відсутності метастазів – сприятливий. Для діагностики плоскоклітинної карциноми проводиться епілюмінесцентна дерматоскопія та гістологічне дослідження. Видаляється пухлина методом широкого (об'ємного) хірургічного видалення. Променева і хіміотерапія рекомендується, коли хірургічна резекція нездійсненна або для людей зі слабким імунітетом, а також в деяких випадках, як доповнення до хірургічного лікування.

# Консультації спеціалістівТривалість, хвЦіна, грн
1 Консультація лікаря дерматовенеролога, дерматокосметолога30750
2 Повторна консультація лікаря дерматовенеролога, дерматокосметолога30550
3 Консультація лікаря дерматовенеролога вищої категорії, кандидата мед. наук30900
4 Повторна консультація лікаря дерматовенеролога вищої категорії, кандидата мед. наук30650
5 Консультація лікаря дерматохірурга, онкохірурга, вищої категорії, кандидата мед. наук30900
6 Консультація лікаря дерматоонколога30900
7 Повторна консультація лікаря трихолога 30650
8 Дерматоскопія у поляризованому світлі Dermlite (до 5 новоутворень)30750
9 Дерматоскопія у поляризованому світлі Dermlite, всього тіла452400
10 Контрольний огляд лікаря30500
11 Контрольний огляд лікаря з перев’язкою30650
12 Скорочена консультація лікаря перед процедурою видалення папілом, судин та бородавок15200
# Цифрова електронна дерматоскопіяТривалість, хвЦіна, грн
1 Карта родимок (FotoFinder)
(виявляє нові та змінені шкірні ураження на всьому тілі)
2 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (1-3 утворень)
(консультація лікаря дерматолога з фотофіксацією утворень)
3 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (1-3 утворень)
(консультація лікаря дерматолога вищої категорії, К.М.Н., з фотофіксацією утворень)
4 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (1-3 утворень)
(без консультації / повторна фотофіксація)
5 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (4-8 утворень)
(консультація лікаря дерматолога вищої категорії, КМН, з фотофіксацією утворень)
# Радіохвильове видалення та гістологічне дослідження новоутворень шкіриКількістьЦіна, грн
1 Гістологічне дослідження видалених тканин1 утворення850
2 Шейв біопсія (тулуб, кінцівки)1 утворення700
3 Шейв біопсія (голова, шия, статеві органи)1 утворення800
4 Панч біопсія новоутворення1 утворення1500
5 Панч біопсія запальних дерматозів1 зона1500
6 Панч біопсія волосистої частини голови1 зона1900
7 Місцева анестезія1 утворення150

© Автор: Кандидат медичних наук. Лікар-хірург, онкохірург, ендокринний хірург Ткаченко Римма Петрівна

Плоскоклітинна карцинома. Часті питання

Яка профілактика плоскоклітинного раку шкіри?
З метою профілактики рекомендується мінімізувати перебування під сонцем (особливо з 11 ранку до 15 годин дня), носити закритий одяг, використовувати сонцезахисні креми з високим рівнем захисту, хоча б раз на рік проходити огляд у дерматоонколога.
Чи часто виникають метастази при утворенні плоскоклітинної карциноми?
Поява метастазів для плоскоклітинної карциноми – явище досить рідкісне, але дуже небезпечне. Факторами ризику, що сприяють метастазуванню, є - розмір пухлини більше 2 см. в діаметрі, імуносупресія, розвиток ПКР на місці хронічної рани. Найчастіше вони виникають при ураженні язика, слизової, поблизу вух і губ, на рубцях або якщо пухлина поширюється периневрально.
Які ділянки тіла вражає пухлина?
Найчастіше плоскоклітинний рак шкіри з'являється в області чола, очей, вух, носа, на геніталіях, верхніх кінцівках і стопах, нігтях, ареолах. Рідше на щоках, підборідді, волосистій частині голови, шиї, гомілковій частині нижніх кінцівок. Ще рідше на тулубі.
Додати відгук
Людмила (24.02.23) StarStarStarStarStar
Я повністю підтримую всі позитивні відгуки про лікаря онколога Римму Петрівну Ткаченко. Чудовий лікар і дуже чуйна людина! Вилікувала мене від плоскоклітинного раку шкіри, хоча я була налаштована вже дуже песимістично. Спасибі Вам! Ви золота людина!
Адміністратор BrennerClinic
Здрастуйте, Людмило! Так цінно отримувати теплі відгуки про роботу наших фахівців і знати, що наша праця дає результати. Обов'язково передамо Ваші слова Риммі Петрівні. Ми дуже раді, що плоскоклітинний рак шкіри Вас більше не турбує. Здоров'я Вам і всього найкращого!
Ірина (24.11.22) StarStarStarStarStar
Карциному мені вилікувала Ірина Васильєва. Пухлина була на шиї. Звернулась до клініки майже відразу, тому терапія була призначена не дуже жорстка. Ціна лікування плоскоклітинного раку шкіри теж порадувала. Дякую Ірині Володимирівні!
Адміністратор BrennerClinic
Добрий день, Ірино! Велике спасибі, що знайшли час залишити відгук про роботу лікаря дерматоонколога Ірини Васильєвої. Ви молодець, що звернулися одразу, тому нам вдалося отримати чудові результати, і призначити прийнятну ціну лікування карциноми. Ми дуже раді, що Ви залишилися задоволені. Будьте здорові!
Костянтин (17.10.22) StarStarStarStarStar
Карциному допоміг вилікувати Перехрестенко А. П. Дякую лікарю за надання кваліфікованої медичної допомоги. Ваша клініка не дарма має відмінну репутацію.
Адміністратор BrennerClinic
Добрий день, Костянтине! Дякуємо Вам за відгук. Раді, що Ви залишилися задоволені результатами лікування і високо оцінили професійні якості лікаря Перехрестенко Андрія Петровича. Бажаємо Вам відмінного здоров'я! Обов'язково виконуйте профілактичні рекомендації: закривайте шкіру від сонця, використовуйте сонцезахисний крем і хоча б раз на рік проходьте профілактичний огляд у дерматоонколога.
Анна (07.09.22) StarStarStarStarStar
Злоякісну пухлину виявили півроку тому. Діагноз – плоскоклітинна карцинома шкіри. Мені лише 38 років. Не думала, що захворювання може виникнути у такому віці. У день, коли дізналася, дуже засмутилася. Півдня проплакала. Потім все ж таки прислухалася до слів лікаря, що все не так страшно. Я звернулася до клініки, коли карцинома була на початковій стадії. У такому разі прогноз лікування є досить позитивним. Метастазів на щастя не було. Тому взяла себе в руки, заспокоїлася та пройшла необхідне лікування. Карциному видалили хірургічним шляхом, провели променеву терапію. Моїм лікарем була Ткаченко Римма Петрівна. Дякую їй величезне за розуміння, терпіння та високий професіоналізм. Зараз я почуваюся добре. Пухлини в тілі більше немає. Хвороба мене дуже змінила, я по-іншому почала ставитися до життя. Людям, які не знають куди звернутися по допомогу з цією проблемою, рекомендую клініку Бреннера. Ціна лікування плоскоклітинної карциноми є прийнятною, лікарі кваліфіковані, рівень сервісу на висоті. Brenner Clinic – чудове місце, де вам дійсно допоможуть!
Адміністратор BrennerClinic
Добрий день, Анно! Дякуємо Вам за високу оцінку роботи Римми Петрівни! Ми дуже раді, що змогли допомогти Вам впоратися з плоскоклітинною карциномою і Ваша якість життя покращилася. Бажаємо Вам міцного здоров'я і всього самого доброго. Чекаємо Вас на профілактичному огляді. Також будемо раді бачити Вас на наших косметологічних процедурах.
Юлія (08.09.20) StarStarStarStarStar
Записалася на мезотерапію в клініці лікаря Бреннера в Києві. Відмінне нове приміщення, прекрасні високопрофесійні лікарі. Тепер я вірю, що навіть після одного сеансу у досвідчених косметологів можна зовні помолодшати і мати чудовий вигляд.
Адміністратор BrennerClinic
Юліє, ми раді, що перше відвідування нашої клініки залишило у Вас тільки позитивні враження. Руками досвідченого дерматокосметолога можуть творитися справжні чудеса. Тепер Ви знаєте куди звертатися!
Тетяна (05.09.20) StarStarStarStarStar
На жаль, природа нагородила мене проблемною шкірою, занадто жирною, чутливою, схильною до утворення прищів. З віком ці проблеми тільки посилюються. Косметологи клініки лікаря Бреннера змогли показати, що навіть з такою шкірою, як у мене, можна бути по-справжньому красивою. Мезотерапія з індивідуальним підбором "коктейлю" для ін'єкцій - процедура надзвичайно ефективна. Самі по собі уколи дещо болючі, зате тепер я подобаюся сама собі і задоволена своїм відображенням у дзеркалі.
Адміністратор BrennerClinic
Добрий день, Тетяно! Дякуємо за вибір нашої клініки і довіру до наших фахівців! Будь-яка шкіра потребує допомоги і правильного догляду, і для Вашої мезотерапія - ідеальний варіант. На додаток рекомендуємо спробувати плазмоліфтинг (ін'єкції збагаченої тромбоцитами плазми). Вам обов'язково сподобається!
м. Київ, ЖК «Галактика»,
вул. Євгена Сверстюка, 6
(м. Левобережна)
Пн.-Сб.: з 10.00 до 20.00