Пн.-Сб.: з 10.00 до 20.00 Нд.: з 10.00 до 17.00

Бактеріальні захворювання шкіри - піодермії

Піодермії — це гнійничкові запальні захворювання, що викликані бактеріальним ураженням шкіри деякими патогенними мікроорганізмами, переважно стафілококами та стрептококами.

Стафілококи частіше інфікують волосяні фолікули, а стрептококи паразитують в основному на гладкій шкірі. Для цих видів бактерій існує загальна об'єднуюча назва — піококи, або піогенні бактерії (від лат. piogenic - утворюючі гнійники).

Речовини, які виділяють піококи, агресивно розчиняють оточуючі інфекційне вогнище тканини, і вони токсичні для всього організму. З часом, на тлі існуючих бактеріальних уражень шкіри, можуть розвинутися алергічні реакції, як місцеві так і генералізовані.

Чому виникають бактеріальні захворювання шкіри?

Піодермії відносяться до найбільш поширених дерматозів. Навіть в економічно розвинених країнах бактеріальні інфекції шкіри складають до 35-40% від загальної дерматологічної патології, а у менш економічно розвинених регіонах, захворюваність впевнено перевищує 60%.

Гідраденіт
Фолікуліт
Стрептодермія

Розмноженню патогенних мікроорганізмів при нормальних умовах протидіє цілий ряд факторів: кисле середовище епідермісу, секрет шкірних сальних і потових залоз, а також ферментативна активність залоз шкіри. Ці речовини (середовища) утворюють захисну плівку і підтримують бар'єрну функцію шкіри.

Проти піококових уражень не існує вродженого місцевого імунітету, але за умови більш-менш стабільного стану здоров'я, організм поступового виробляє нестійкий інфекційний імунітет. Такі фактори, як важка праця, недолік гігієни, низькокалорійна їжа, гіповітаміноз, тривалі хронічні захворювання, нервове виснаження, цукровий діабет, наркоманія, імунодефіцитні стани тощо, — безумовно підвищують ризик розвитку піодермій

Діагностика та лікування піодермій

При появі на шкірі гнійничкових висипань треба відразу звернутися до дерматовенеролога. Діагностика передбачає дерматоскопічне обстеження шкіри, проведення бактеріологічного посіву та загального аналізу крові. При наявності внутрішніх захворювань та у тяжких випадках лікар може назначити консультацію профільного спеціаліста та додаткові лабораторні дослідження.

Вибір терапії залежить від форми і тяжкості бактеріального захворювання шкіри. Лікування повинно бути направлено не тільки на позбавлення від симптомів, але й від першопричини хвороби. Частіше за все терапія передбачає використання антисептичних розчинів, протизапальних та антибактеріальних препаратів, ранозагоювальних та кортикостероїдних мазей. У деяких випадках призначаються вітаміни, антибіотики, імуномодулятори.

# Консультації спеціалістівТривалість, хвЦіна, грн
1 Консультація лікаря дерматовенеролога, дерматокосметолога30650
2 Повторна консультація лікаря дерматовенеролога, дерматокосметолога30500
3 Консультація лікаря дерматовенеролога вищої категорії, кандидата мед. наук30850
4 Повторна консультація лікаря дерматовенеролога вищої категорії, кандидата мед. наук30550
5 Консультація лікаря дерматохірурга, онкохірурга, вищої категорії, кандидата мед. наук30850
6 Консультація лікаря дерматоонколога30850
7 Повторна консультація лікаря трихолога 30600
8 Дерматоскопія у поляризованому світлі Dermlite (до 5 новоутворень)30550
9 Дерматоскопія у поляризованому світлі Dermlite, всього тіла451200
10 Контрольний огляд лікаря30300
11 Контрольний огляд лікаря з перев’язкою30390
12 Скорочена консультація лікаря перед процедурою видалення папілом, судин та бородавок15150
# Цифрова електронна дерматоскопіяТривалість, хвЦіна, грн
1 Карта родимок (FotoFinder)
(виявляє нові та змінені шкірні ураження на всьому тілі)
2 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (1-3 утворень)
(консультація лікаря дерматолога з фотофіксацією утворень)
3 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (1-3 утворень)
(консультація лікаря дерматолога вищої категорії, К.М.Н., з фотофіксацією утворень)
4 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (1-3 утворень)
(без консультації / повторна фотофіксація)
5 Цифрова електронна дерматоскопія FotoFinder (4-8 утворень)
(консультація лікаря дерматолога вищої категорії, КМН, з фотофіксацією утворень)

© Автор: Лікар дерматовенеролог, дерматолог-косметолог, фахівець в області лазерних технологій Голишкіна Марина Олександрівна

Бактеріальні захворювання шкіри - піодермії. Часті питання

Які бувають бактеріальні ураження шкіри?
Залежно від збудника піодермії дерматологи виділяють стафілококові, стрептококові та змішані піодермії, а в залежності від характеру перебігу захворювання поділяють на гострі і хронічні. Бактеріальні інфекції можуть виникнути вперше на здоровій шкірі, а можуть бути ускладненнями інших дерматозів. За цією ознакою їх ділять на — первинні і вторинні.
Чи може якась робота провокувати захворювання?
Появі чи розвитку піодермії сприяють деякі не сприятливі фактори професійної діяльності: часте або глибоке забруднення шкіри бензином або іншими нафтопродуктами, робота з матеріалами, що виділяють тверді частинки (вугілля, цемент, скловата), укуси комах, мацерації (ручне прання, часте миття посуду), перегрів, переохолодження та інше.
Чи можна вилікувати піодермії самостійно?
Так іноді можна, особливо коли причина інфекційного ураження відома та поки запалення має локальний характер. Якщо ж захворювання розвивається, перебіг стає тривалим і супроводжується порушеннями в роботі організму (з'являються слабкість, температура, болі) — потрібно негайно звернутися до лікаря. В останньому випадку, визначити справжню причину хвороби, поставити вірний діагноз та сформувати подальше лікування може тільки кваліфікований фахівець.
Що буде, якщо не лікувати піодермії?
Бактеріальні ураження шкіри прямо не призводять до смерті, але їх ігнорування веде до доволі небезпечних наслідків. Наприклад, якщо не лікувати гідраденіт (запалення потових залоз), можливий розвиток сепсису, лікування якого, в подальшому, виявляється дуже тривалим і проводиться за допомогою великих доз антибіотиків.
Додати відгук
Катя (14.01.23) StarStarStarStarStar
Зверталася в клініку з гідраденітом у пахвових западинах. Лікувала мене Голишкіна Марина Олександрівна. Ввічливий, грамотний і вихований лікар. Вона призначила лікування, яке практично відр
Адміністратор BrennerClinic
Шановна Катерино! Дякуємо, що поділилися своїми враженнями і високо оцінили працю Марини Олександрівни. Ми раді були допомогти Вам у лікуванні гідраденіту. Запрошуємо Вас також на наші косметологічні по догляду за шкірою обличчя та тіла. Будемо раді бачити Вас знову!
Катерина (19.12.22) StarStarStarStarStar
Діагноз стафілодермія поставили семирічному сину. Хвороба викликана проникненням в організм стафілокока через ранки чи подряпини. Лікар виписала антибактеріальну мазь та вітаміни. Висипання зникли дуже швидко, мабуть, у дитини сильний імунітет. Лікарю велике спасибі.
Адміністратор BrennerClinic
Катерино, дякуємо за Ваш відгук! Ми раді, що з нашою допомогою Ваш синочок знову здоровий і чудово почувається. Звертайтеся!
Любов (21.11.22) StarStarStarStarStar
Клініка сподобалася. Проходила лікування від фолікуліту у Драганової Н. А. Відмінний кваліфікований лікар.
Адміністратор BrennerClinic
Любов, дякуємо за приємні слова. Ми багато працюємо над підвищенням комфорту перебування в клініці для наших пацієнтів. Приємно, що Ви оцінили це, а також кваліфікацію нашого лікаря. Будьте здорові, завжди раді бачити Вас у Brenner Clinic!
Ольга (04.11.22) StarStarStarStarStar
Пройшла у клініці курс лікування стрептодермії. Захворювання вразило шкіру на руках. На них з'явилися бульбашки з рідиною розміром із сірникову головку. Вони сильно свербіли та пекли. До лікаря звернулася швидко, як змогла, тому що в мене є діти, а я чула, що хвороба заразна. Лікар сказала причиною розвитку стала моя дієта. Давно хотіла схуднути та сильно скоротила кількість калорій на день. Мабуть, такий крок позначився на імунітеті. Римма Петрівна призначила у якості лікування стрептодермії використання примочок з антисептичним розчином, вітаміни та імуностимулятори. Також рекомендувала не мочити місце запалення водою та налагодити свій режим харчування, щоб організм отримував усі необхідні вітаміни та мікроелементи. Дуже грамотний спеціаліст. Рада, що потрапила до неї на прийом. За кілька тижнів приходила на огляд, захворювання майже повністю пройшло. Дякую!
Адміністратор BrennerClinic
Добрий день, Ольго! Велике спасибі за такий детальний зворотний зв'язок. Ви правильно зробили, що одразу до нас звернулися - стрептодермія доволі заразна, особливо це стосується дітей. Ми дуже раді, що змогли Вам допомогти. Звертайтеся!
Марія (29.08.22) StarStarStarStarStar
До моменту, коли у мене з'явився гідраденіт, я ніколи не чула про таке захворювання. Все почалося зі сверблячки у пахвах, яка з'явилася після гоління. Потім утворилася велика червона шишка. Я сподівалася, що вона зникне, але цього не сталося. На 6 день я записалася в клініку на огляд. Прийшла на прийом до лікаря Голишкіної Марини Олександрівни. Фахівець одразу розпізнала гідраденіт та призначила лікування – антибактеріальний препарат, вітаміни. Трохи більше тижня лікування та все пройшло. Лікаря та клініку рекомендую. Проблему допомогли вирішити дуже швидко. Розташована клініка зручно, у ній чисто та затишно. Якщо ви прийшли трохи раніше прийому, адміністратор ввічливо запропонує чай або каву. Мені все дуже сподобалось!
Адміністратор BrennerClinic
Маріє, дякуємо за теплі слова. Ми намагаємося знаходити індивідуальний підхід до кожного нашого пацієнта, щоб зробити перебування у нас максимально комфортним. Раді, що Вам все сподобалося і лікування дало позитивні результати. Чекаємо Вас наступного тижня на лазерну епіляцію.
Юлія (08.09.20) StarStarStarStarStar
Записалася на мезотерапію в клініці лікаря Бреннера в Києві. Відмінне нове приміщення, прекрасні високопрофесійні лікарі. Тепер я вірю, що навіть після одного сеансу у досвідчених косметологів можна зовні помолодшати і мати чудовий вигляд.
Адміністратор BrennerClinic
Юліє, ми раді, що перше відвідування нашої клініки залишило у Вас тільки позитивні враження. Руками досвідченого дерматокосметолога можуть творитися справжні чудеса. Тепер Ви знаєте куди звертатися!
Тетяна (05.09.20) StarStarStarStarStar
На жаль, природа нагородила мене проблемною шкірою, занадто жирною, чутливою, схильною до утворення прищів. З віком ці проблеми тільки посилюються. Косметологи клініки лікаря Бреннера змогли показати, що навіть з такою шкірою, як у мене, можна бути по-справжньому красивою. Мезотерапія з індивідуальним підбором "коктейлю" для ін'єкцій - процедура надзвичайно ефективна. Самі по собі уколи дещо болючі, зате тепер я подобаюся сама собі і задоволена своїм відображенням у дзеркалі.
Адміністратор BrennerClinic
Добрий день, Тетяно! Дякуємо за вибір нашої клініки і довіру до наших фахівців! Будь-яка шкіра потребує допомоги і правильного догляду, і для Вашої мезотерапія - ідеальний варіант. На додаток рекомендуємо спробувати плазмоліфтинг (ін'єкції збагаченої тромбоцитами плазми). Вам обов'язково сподобається!
м. Київ, ЖК «Галактика»,
вул. Євгена Сверстюка, 6
(м. Левобережна)
Пн.-Сб.: з 10.00 до 20.00